Co nabízím

Terapie hrou

Terapie hrou je terapeutická metoda, která využívá přirozenou formu komunikace u dětí - hru. Pomáhá dětem vyjádřit emoce, zvládat náročné životní situace a rozvíjet sociální, emoční i kognitivní dovednosti. Tato forma terapie je obzvláště vhodná pro děti od 3 do 11 let. Hra je pro ně přirozeným způsobem zpracování a vyjadřování pocitů, zážitků a myšlenek, které často nedokážou vyjádřit slovy.

Jak terapie hrou funguje?

Terapie hrou probíhá v bezpečném a podporujícím prostředí, kde dítě může svobodně vyjádřit, co prožívá. Terapeut využívá různé hračky a kreativní materiály (např. figurky, stavebnice, kreslení, modelování, písek) k tomu, aby dítě povzbuzoval k vyjádření svých emocí a zážitků.

V průběhu terapie si dítě vybírá aktivity, které ho přitahují, a terapeut pozoruje jeho volby a chování. Prostřednictvím hry může terapeut pomoci dítěti zpracovávat:

Úzkost, stres a strachy – Děti mohou čelit obtížným emocím způsobeným například změnami v rodině, školním prostředím nebo osobními traumatickými zkušenostmi.

Emoční traumata a ztráty – Hra může být užitečná při zpracovávání ztráty blízkého člověka, rozvodu rodičů nebo jiných závažných událostí.

Poruchy chování – Terapie hrou může pomoci dětem, které mají problémy s impulzivitou, agresivitou nebo jiným nevhodným chováním, najít zdravější způsoby, jak se vyrovnávat se svými emocemi.

Nízké sebevědomí – Pomocí hry se děti učí posilovat důvěru v sebe, zvládat výzvy a budovat své sociální dovednosti.

Rodiče hrají důležitou roli při podpoře terapeutického procesu. Terapeut může rodiče pravidelně informovat o pokroku dítěte a poskytnout jim nástroje, jak s dítětem pracovat i mimo terapeutické sezení.

Jak může terapie hrou pomoci vašemu dítěti? 

Terapie hrou může být efektivní pro mnoho problémů, které děti mohou zažívat, a nabízí jim bezpečné prostředí pro zkoumání svých vnitřních světů. Některé z přínosů zahrnují:

Lepší emoční regulaci – Dítě se učí rozpoznávat a pojmenovávat své emoce a nalézat zdravé způsoby, jak s nimi pracovat.

Posílení komunikačních dovedností – Prostřednictvím hry dítě získává nové způsoby, jak vyjadřovat své potřeby a pocity.

Zlepšení sociálních interakcí – Děti se učí, jak zvládat konflikty, budovat vztahy a komunikovat s vrstevníky.

Sebedůvěra – Dítě se cítí bezpečnější a sebevědomější, protože se naučí zvládat výzvy a překonávat obtížné situace.

Terapie hrou je jemná, ale účinná metoda, která umožňuje dětem zpracovávat své pocity a situace, které mohou být pro ně příliš složité, aby je vyjádřily slovy. Pokud máte pocit, že vaše dítě prožívá náročné období, terapie hrou může být cenným nástrojem pro podporu jeho emočního a psychického zdraví.

Neuro-vývojová terapie

Kdy je Neuro-vývojová terapie vhodná?

Neuro-vývojová terapie je vhodná pro děti, které vykazují následující obtíže:

Problémy s učením – např. dyslexie, dysgrafie, nebo jiné potíže se čtením, psaním či počítáním.

Hyperaktivita a poruchy pozornosti (ADHD) – děti, které mají problém s udržením pozornosti nebo jsou příliš aktivní.

Koordinační potíže a neobratnost – děti, které mají potíže s jemnou nebo hrubou motorikou (např. obtíže s psaním, udržováním rovnováhy).

Úzkost a emoční nestabilita – děti, které se snadno rozruší nebo mají potíže se zvládáním stresových situací.

Jak Neuro-vývojová terapie funguje?

Terapie se zaměřuje na specifické pohyby a cvičení, které napodobují vývojové fáze, jimiž dítě mělo projít v raném věku, ale z nějakého důvodu neprošlo nebo je neukončilo. Tyto pohybové aktivity jsou navrženy tak, aby stimulovaly mozek a nervový systém, pomohly posílit neuronová spojení a zlepšily celkovou koordinaci a funkčnost dítěte.

1. Posouzení – Na začátku terapeut zhodnotí neuro-vývojový stav dítěte. Zkoumá se například, zda jsou primární reflexy dítěte plně integrovány, jak funguje jeho rovnováha a koordinace, a jaké jsou jeho motorické dovednosti.

2. Individuální terapeutický plán – Na základě zjištění je vytvořen terapeutický plán, který zahrnuje sérii pohybových cvičení a aktivit. Cílem je postupně rozvíjet správné motorické vzory a integrovat reflexy.

3. Cvičení doma – Rodiče jsou často zapojeni do procesu tím, že s dítětem doma provádějí určitá cvičení. Tyto cvičení jsou jednoduchá, ale klíčová pro dosažení výsledků, protože pravidelná stimulace nervového systému je nezbytná. Přínosy Neuro-vývojové terapie

Neuro-vývojová terapie může mít mnoho přínosů pro děti, které zažívají vývojové obtíže:

Zlepšení motorických dovedností – Děti se stanou obratnějšími, lepší v pohybových aktivitách, jako je běh, psaní, držení těla či rovnováha.

Zlepšení schopnosti soustředění a učení – Terapie může zvýšit schopnost dítěte udržet pozornost, zlepšit čtení, psaní a řešení problémů.

Lepší emoční stabilita – Děti mohou lépe zvládat frustrace, stres a reagovat na emocionálně náročné situace.

Zlepšení sociálních dovedností – Děti mohou lépe navazovat vztahy s vrstevníky, zlepšuje se jejich schopnost komunikovat a spolupracovat.

Neuro-vývojová terapie může být dlouhodobý proces. Úspěch terapie závisí na pravidelnosti cvičení a na spolupráci mezi terapeutem, dítětem a rodiči. I když pokroky mohou být zpočátku pomalejší, s časem se často objevují výrazné změny v chování, motorice a schopnosti dítěte se učit.

Relaxační hypnóza 

Hypnóza je terapeutická metoda, při které dochází k uvedení klienta do hlubokého stavu uvolnění a soustředění, známého jako hypnotický trans. Tento stav umožňuje přístup k podvědomým částem mysli, které mohou být běžně skryty před vědomým myšlením. Hypnóza se využívá k podpoře změny návyků, snížení stresu, zlepšení psychického i fyzického zdraví a osobního rozvoje.

Jak hypnóza funguje?

Hypnóza spočívá v tom, že terapeut navede klienta do stavu hluboké relaxace a zvýšené koncentrace. V tomto stavu je vědomá mysl klidnější, zatímco podvědomá mysl je otevřenější návrhům a pozitivním změnám. Klient přitom zůstává plně při vědomí a má kontrolu nad tím, co se děje – je schopen reagovat, pamatovat si průběh sezení a vnímat, co terapeut říká. Hypnotický stav umožňuje obejít kritickou část vědomé mysli, která často brání hlubšímu uvědomění a změnám. Terapeut pracuje s klientovými představami, myšlenkami a emocemi, aby podpořil změnu chování nebo zlepšil psychický stav.

Jak může hypnóza pomoci?

Hypnóza je široce využívaná v mnoha oblastech osobního rozvoje a zdraví. Nejčastěji se používá v následujících oblastech:

1. Odstranění špatných návyků – Pomocí hypnózy lze řešit problémy, jako je kouření, nadměrné pití alkoholu nebo přejídání. Hypnoterapie pomáhá měnit podvědomé vzorce chování, které tyto návyky udržují.

2. Snížení stresu a úzkosti – Hypnóza je velmi účinná při zvládání stresu a úzkostných stavů. Pomáhá klientovi najít hlubší klid, zvládat úzkostné situace a uvolnit napětí v těle i mysli.

3. Zlepšení spánku – Hypnoterapie může být účinná při problémech se spánkem, jako je nespavost. Pomáhá vytvořit nové návyky spojené se spánkem a umožňuje klientovi uvolnit myšlenky, které mu v noci brání usnout.

4. Zvýšení sebevědomí a sebedůvěry – Hypnóza podporuje osobní růst tím, že posiluje pozitivní myšlení a mění negativní podvědomé vzorce, které mohou blokovat rozvoj sebevědomí.

5. Léčba fóbií – Hypnóza se často používá k léčbě různých fóbií, jako je strach z výšek, uzavřených prostor nebo létání. Pomocí hypnoterapie je možné zmírnit intenzivní reakce na fobické podněty.

6. Řešení emocionálních problémů – Hypnóza může pomoci s emocionálními problémy, jako jsou deprese, nízká sebeúcta nebo traumata. Terapie umožňuje klientovi zpracovat negativní emoce a získat novou perspektivu na svůj problém. 7. Zvládání bolesti – Hypnoterapie může být využívána ke zmírnění chronické bolesti nebo bolesti spojené s lékařskými zákroky. Tato technika umožňuje klientovi lépe zvládat bolest a zvyšuje jeho odolnost vůči ní.

Co můžete očekávat při hypnóze?

Hypnóza je bezpečná a neinvazivní metoda, která nevyžaduje žádné speciální dovednosti ze strany klienta. Během sezení terapeut vytvoří klidnou a bezpečnou atmosféru, kde klient může relaxovat a soustředit se. Hypnotické sezení probíhá v několika krocích:

1. Úvodní rozhovor – Na začátku sezení terapeut hovoří s klientem o jeho problémech a cílech, aby mohl pochopit, na co se během terapie zaměřit. Tento rozhovor je důležitý pro vytvoření důvěry mezi klientem a terapeutem.

2. Uvedení do hypnózy – Terapeut provede klienta relaxačními technikami, které jej uvedou do hypnotického stavu. Může používat různé metody, jako je soustředění na dýchání, vizualizace nebo opakování uklidňujících slov.

3. Práce s podvědomím – Když je klient v hypnotickém stavu, terapeut pracuje s jeho podvědomými vzorci a nabízí pozitivní návrhy, které podporují změnu chování nebo myšlení.

4. Návrat do běžného stavu – Po skončení hypnotického sezení terapeut postupně navrací klienta zpět do běžného stavu vědomí. Klient se po sezení cítí uvolněně a osvěženě.

Mýty o hypnóze

S hypnózou je spojeno několik mýtů a mylných představ, které mohou způsobit nedůvěru nebo obavy. Zde jsou některé z nich:

Hypnóza mě dostane mimo kontrolu. – Během hypnózy klient zůstává plně při vědomí a může kdykoliv přerušit sezení, pokud si to přeje. Terapeut nemá nad klientem moc, a klient si po celou dobu uvědomuje, co se děje.

Můžu se po hypnóze cítit zmatený nebo si nic nepamatovat. – Většina lidí si pamatuje vše, co se během hypnózy děje. Hypnóza není spánek ani amnézie, ale stav hluboké relaxace a soustředění.

Hypnóza může udělat zázraky na počkání. – Hypnóza není kouzelná metoda, která vyřeší všechny problémy okamžitě. Je to proces, který vyžaduje spolupráci klienta a často několik sezení, aby došlo k požadovaným změnám.

Je hypnóza pro vás vhodná?

Hypnóza může být vhodná pro lidi, kteří hledají jemný a neinvazivní způsob, jak řešit různé problémy v oblasti psychického a fyzického zdraví. Je důležité mít otevřenou mysl a být ochotný se aktivně účastnit tohoto procesu. Hypnoterapie může být velmi účinná, pokud jste připraveni na změnu a máte důvěru v terapeuta, se kterým pracujete.

EEG biofeedback 


Jak probíhá EEG Biofeedback sezení?

Během sezení jsou na klientovu hlavu připevněny malé snímače (elektrody), které snímají mozkovou aktivitu. Tato činnost je přenášena do počítače a zobrazena formou grafů nebo herní animace. Klient může například sledovat na obrazovce jednoduchou hru, kterou ovládá svou mozkovou aktivitou. Pokud se jeho mozek nachází ve správném stavu (např. produkuje optimální vlny pro koncentraci), hra pokračuje úspěšně. Pokud mozek nepracuje optimálně, hra se zpomalí nebo zastaví.

Cílem je, aby se klient naučil rozpoznávat, jaké mentální stavy jsou spojeny s žádoucími změnami v jeho mozkových vlnách, a tuto schopnost postupně zautomatizoval.

Jak dlouho trvá terapie?

Délka EEG Biofeedback terapie závisí na individuálních potřebách klienta a na povaze problému, který řeší. Obvykle je potřeba 20–40 sezení, která probíhají jednou až dvakrát týdně. Každé sezení trvá přibližně 30–60 minut. V průběhu terapie může dojít ke zlepšení symptomů, ale u některých problémů je třeba delšího trvání, aby se výsledky stabilizovaly.

Jaké jsou přínosy EEG Biofeedbacku?

EEG Biofeedback nabízí širokou škálu přínosů, které mohou pomoci zlepšit kvalitu života:

Zlepšení koncentrace a pozornosti – Pomáhá lidem s ADHD nebo poruchami učení lépe se soustředit a řídit své myšlenkové procesy.

Redukce úzkosti a stresu – Učí klienty zvládat stresové situace a zklidnit mysl, což vede ke snížení napětí a vnitřního neklidu.

Lepší kvalita spánku – EEG Biofeedback může pomoci lidem s nespavostí nebo problémy s usínáním tím, že jim pomůže dosáhnout relaxačního stavu.

Emoční stabilita – Pomáhá zvládat negativní emoce a zlepšit celkový psychický stav.

Lepší kognitivní výkon – Může zlepšit paměť, rychlost zpracování informací a schopnost řešit problémy.

Je EEG Biofeedback bezpečný?

EEG Biofeedback je zcela bezpečný a neinvazivní. Nevyžaduje žádné léky ani elektrické stimulace. Klient pouze získává zpětnou vazbu o své mozkové činnosti a postupně se učí tuto činnost regulovat. Tento přístup je vhodný pro široké spektrum věkových skupin, včetně dětí a seniorů, a obvykle nemá žádné vedlejší účinky.

EEG Biofeedback je účinná metoda pro zlepšení psychického a fyzického zdraví pomocí tréninku mozkové činnosti. Tato technika pomáhá klientům lépe zvládat stres, zlepšit koncentraci, regulovat emoce a řešit problémy s učením, spánkem nebo chronickými bolestmi. Terapie je neinvazivní, bezpečná a přizpůsobená individuálním potřebám každého klienta, což z ní činí atraktivní možnost pro ty, kteří hledají alternativní nebo doplňkovou léčbu ke klasickým metodám.

Speciálně pedagogické vyšetření a vyšetření školní zralosti

Jako soukromý speciální pedagog nabízím diagnostické služby zaměřené na speciálně pedagogické vyšetření a vyšetření školní zralosti. Cílem těchto vyšetření je pomoci rodičům a dětem lépe porozumět vzdělávacím potřebám, připravit je na školní docházku či najít účinné řešení pro případné potíže v průběhu vzdělávacího procesu.

Speciálně pedagogické vyšetření

Speciálně pedagogické vyšetření je klíčovým krokem pro děti i dospělé, kteří čelí problémům v oblasti učení. Toto vyšetření umožňuje identifikovat specifické poruchy, jako je dyslexie, dysortografie, dysgrafie, dyskalkulie či dyspraxie. Díky přesné diagnostice je možné navrhnout konkrétní postupy, které pomohou zmírnit obtíže a podpoří efektivnější vzdělávání.

Proč je speciálně pedagogické vyšetření důležité?

Děti se specifickými vzdělávacími potřebami často zažívají frustraci a stres ve škole, protože nejsou schopny splnit požadavky běžného vzdělávacího systému. Speciálně pedagogické vyšetření jim však může přinést úlevu. Toto vyšetření zmapuje jejich silné a slabé stránky a poskytne doporučení, jak přizpůsobit výuku jejich potřebám. Zpráva ze speciálně pedagogického vyšetření může být také cenným nástrojem pro rodiče a pedagogy, kteří se snaží dítěti pomoci, ať už prostřednictvím individuálního vzdělávacího plánu nebo speciálních metod výuky.

Jak probíhá speciálně pedagogické vyšetření?

Vyšetření obvykle začíná úvodní konzultací, kde probereme důvody, proč se vyšetření realizuje, a nastíníme oblasti, na které se zaměříme. Následují diagnostické testy, které hodnotí různé aspekty učení, například čtení, psaní, počítání a motoriky. Na základě těchto testů připravím podrobnou zprávu, která bude obsahovat výsledky a doporučení pro další postup, včetně vhodných podpůrných opatření.

Vyšetření školní zralosti

Školní zralost je jedním z klíčových faktorů, které určují, zda je dítě připraveno na nástup do školy. Vyšetření školní zralosti se zaměřuje na posouzení toho, zda dítě dosáhlo úrovně psychického, sociálního a fyzického vývoje, která mu umožní úspěšně zvládat školní docházku. Pomáhá odhalit, zda by dítě mělo nastoupit do školy, nebo zda by bylo lepší doporučit odklad školní docházky, aby mělo dostatek času na další rozvoj.

Jak probíhá vyšetření školní zralosti?

Vyšetření školní zralosti zahrnuje řadu aktivit a cvičení, které posuzují různé oblasti vývoje dítěte, jako jsou kognitivní schopnosti, jemná motorika, řečové dovednosti, sociální a emoční zralost či schopnost se soustředit. Během vyšetření se dítě věnuje úkolům, které simulují školní prostředí, jako je kreslení, práce s čísly nebo skládání. Závěrečná zpráva poté poskytne přehled o zralosti dítěte a doporučení, zda je připravené na školu nebo zda je vhodný odklad školní docházky.

Nápravná péče po speciálně pedagogickém vyšetření

Po speciálně pedagogickém vyšetření je klíčové nezůstat pouze u diagnostiky, ale aktivně pracovat na odstranění nebo zmírnění obtíží, které byly identifikovány. Proto nabízím komplexní nápravnou péči, která je navržena přímo na míru individuálním potřebám dítěte či dospělého.

Nápravná péče se zaměřuje na rozvoj schopností a dovedností v oblastech, kde byly identifikovány potíže. Tento proces může zahrnovat práci na zlepšení čtení a psaní, trénink jemné motoriky, podporu matematických dovedností nebo práci s pozorností a soustředěním.

PhDr. Markéta Čadová, Klostermannova 635, 337 01 Rokycany, + 420 735 966 823

Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky